Overdenkingen

1. Rust en onrust.

Heere, maak mij rustig zodat ik mij kan focussen op U alleen.

U bent het die mij maakte, U kent al mijn gedachten & het maakt niet uit hoe ik erbij zit voor U.
Dank U wel, dat U zoveel van mij houdt: elke dag opnieuw.
Ik kies vandaag ook weer voor U, Heer doe Uw wil en werk in mij!

Amen.

Laten eens nadenken over rust en daar tegenover de onrust.

Als ik daar over nadenk kom ik al snel tot de conclusie dat de onrust groot is in mijn leven en de rust heel klein.

Onrust komt bij mij vooral voor in mijn denken, overspoeld worden door gedachten, ideeën en beelden.

En dan heb ik het niet over al die fijne dingen die ook door je hoofd kunnen schieten, maar de negatieve dingen.

We moeten proberen die onrust vanuit negatieve gedachten etc. te ''dimmen'', en er Gods gedachten en waarheden tegenover zetten. 
Dit zodat de onrust niet de overhand heeft maar we daarin op één of andere manier een beetje meer rust krijgen.

Echter weet ik dat we dit niet alleen kunnen omkeren, hierbij is de hulp van God meer dan nodig.

Gelukkig kunnen we die altijd vragen en hoort God ons en zal Hij degenen die bidden: geven, degenen die kloppen: open doen, degenen die zoeken: doen vinden. 

Beste mensen, zoek Hem in alles en probeer je elke dag in ieder geval één keer te focussen op God en Zijn Woord; waardoor Hij spreekt.
Enkele mooie Bijbel-gedeeltes zijn:

Spreuken 1:33 (Het Boek)

Maar wie wel naar Mij luistert, hoeft zich nergens zorgen om te maken en hoeft niet bang te zijn voor het kwaad.

Filippenzen 4:6-7 (Het Boek)

Maak u nergens zorgen over, maar bid voor alles en vraag God wat u nodig hebt, dankbaar voor alles wat Hij doet. Dan zult U de vrede van God ervaren, een vrede die ons menselijk verstand te boven gaat en die de wacht houdt over uw hart en gedachten, omdat u in Christus Jezus bent.

1 Petrus 5:7 (Het Boek)

Geef al uw zorgen en problemen over aan God, want Hij houdt van u en zorgt voor u.

Een gezegende dag gewenst,